Quick menu :

  1. Przejdź do treści
  2. Przejdź do menu głównego działy
  3. Przejdź do wyszukiwarki
  4. Przejdź do menu pomocy
  5. Idź do modułów
  6. Przejdź do listy skrótów klawiaturowych

Ta strona wykorzystuje pliki cookie
Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce Polityka cookies.

ROZUMIEM

Pomoc menu :

  1. Sanofi świecie |
     
  2. Nasze strony |
     
  3. strony internetowe Grupy |
     
  4. Kontakt |
  5. Mapa serwisu |
  6. Pomoc
  1. Kanały RSS
  2. Rozmiar czcionki

    Zredukować Zwiększać  
 
 

Gorzka Czekolada
dla diabetyków

Treść :

Nowy magazyn dla diabetyków

Na rynku ukazał się nowy magazyn skierowany do osób z cukrzycą i ich bliskich. W odróżnieniu od dotychczas ukazujących się pism, „Gorzka Czekolada” nie traktuje choroby jedynie w aspekcie medycznym – pokazuje jak żyć z cukrzycą, jak ją oswajać i niezależnie od niej realizować swoje pasje i marzenia. Pismo podejmuje także wiele tematów nie związanych z chorobą, interesujących dla każdego czytelnika takich jak kultura, moda, design czy kuchnia. „Gorzka Czekolada” jest dostępna w prenumeracie oraz w poradniach diabetologicznych i oddziałach Polskiego Stowarzyszenia Diabetyków na terenie całego kraju.

 

Czekolada kojarzy się z jedną z tych rzeczy, których diabetykowi nie wolno.

Czekolada kojarzy się z jedną z tych rzeczy, których diabetykowi nie wolno. Ale w rzeczywistości chory nie musi sobie jej zupełnie odmawiać, może zjeść kawałek czekolady gorzkiej i mieć z tego dużo przyjemności. I to jest właśnie przesłanie naszego pisma - mówi Monika Witecka-Blanch, redaktor naczelna magazynu.

 „Gorzka Czekolada” jest skierowana głównie do młodych diabetyków, którzy chcą żyć pełnią życia jak ich rówieśnicy, a z drugiej strony – czują ograniczenia, jakie narzuca im cukrzyca. Ideą magazynu jest przekonanie ich, że nie muszą się całkowicie podporządkowywać chorobie. Przeciwnie – mogą nauczyć się z nią żyć i niezależnie od niej realizować swoje zainteresowania, ambicje zawodowe i plany życiowe.

Informacje na temat życia z cukrzycą przekazywane młodym ludziom w formie ciekawie redagowanego magazynu mogą być znacznie skuteczniejszą formą niż standardowe materiały edukacyjne. Dlatego takie inicjatywy jak „Gorzka Czekolada” są bardzo potrzebne – mówi psycholog Agnieszka Rembierz-Knoll.

W pierwszym numerze swoją historię opowiada muzyk Jacek Sadowski, który choruje na cukrzycę od dziecka - po latach buntu i ukrywania choroby zdecydował się na ”cukrzycowy comming out”. Drugą bohaterką jest Katarzyna Portnicka, młoda mama, która zachorowała na cukrzycę w ciąży – teraz jednak z powodzeniem łączy opiekę nad dzieckiem z prowadzeniem własnej firmy. Ich przykłady mają zachęcać innych chorych do wychodzenia z cienia, zaakceptowania choroby i przejęcia sterów w życiu. Każdy diabetyk może opowiedzieć swoją historię na łamach „Gorzkiej Czekolady”, przesyłając ją na adres gorzka.cz@musqo.pl.

Ważnym celem pisma jest również edukowanie najbliższego otoczenia diabetyków – pokazywanie jak ważna jest także ich wiedza na temat cukrzycy oraz wsparcie chorych. Świadomi zagrożeń bliscy chorego mogą czasem uratować mu życie.

Artykuły w „Gorzkiej Czekoladzie” komentowane są przez specjalistów m.in. diabetologów, internistów,  psychologów, dietetyków, którzy wyjaśniają zagadnienia związane z cukrzycą. W każdym numerze znajdują się także nowinki medyczne oraz popularnonaukowy artykuł autorstwa znanych dziennikarzy - w bieżącym numerze o odkryciu insuliny pisze Olga Woźniak.

”Gorzka czekolada” nie jest jednak typowym magazynem medycznym. Pismo ma charakter lifestylowy
i publikowane w nim autorskie wywiady ze znanymi osobami -  w pierwszym numerze rozmowa
z Pascalem Brodnickim i Joanną Krupą, porady żywieniowe czy zdrowe przepisy kulinarne zainteresują każdego. Pismo promuje zdrowy styl życia, zdrową żywność, pokazuje trendy w modzie, designie, ciekawe akcje i miejsca.

„Gorzką Czekoladę” wyróżnia atrakcyjna szata graficzna i własne sesje zdjęciowe. Magazyn jest kwartalnikiem i ukazuje się w nakładzie 5 tys. egzemplarzy. Każdy diabetyk może otrzymać pismo bezpłatnie pisząc na adres gorzka.cz@musqo.pl.

„Gorzka Czekolada” jest wydawana przez agencję wydawniczą Musqo pod patronatem firmy Sanofi. To pierwszy element działań edukacyjnych Sanofi skierowanych do pacjentów pod nazwą „Cukrzyca – razem zrobimy więcej”.
 

 

Pobierz magazyn

Gorzka Czekolada - Magazyn dla diabetyków

Aktualizacja: maj 11, 2012